Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Klik op de vraag om het antwoord te lezen. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Wat is een reizigerspanel?

Via dit reizigerspanel kunt u een aantal keer per jaar uw menig geven over het reizen in Zuid-Nederland. Door af en toe enkele vragen te beantwoorden, kunt u helpen de dienstverlening verder te verbeteren en op uw wensen af te stemmen. Wilt u graag deelnemen aan onderzoeken over het reizen in Zuid-Nederland, schrijf u dan nu in.

Hoe groot is het reizigerspanel van SmartwayZ.NL?

Op dit moment zijn ruim 6.000 reizigers lid van het reizigerspanel van SmartwayZ.NL. We verwelkomen u ook graag als lid van dit panel.

Wanneer kan ik me aanmelden voor het reizigerspanel van SmartwayZ.NL?

Iedereen die wel eens reist in Zuid-Nederland met het openbaar vervoer, de fiets, de auto of op een andere manier en 16 jaar of ouder is kan zich aanmelden voor het panel.

Hoe worden mijn privacy en anonimiteit gewaarborgd?

Het onafhankelijke onderzoek- & adviesbureau Moventem uit Zutphen beheert het panel voor SmartwayZ.NL. U kunt er daarom op vertrouwen dat uw gegevens uitsluitend voor het Reizigerspanel van SmartwayZ.NL worden gebruikt en nooit aan anderen worden verstrekt. De uitwerking van uw antwoorden gebeurt volledig anoniem. Dit is in lijn met de Gedragscode voor Onderzoek en Statistiek en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

Hoe vaak kan ik meedoen aan een onderzoek?

Er vindt maximaal 1 keer per maand een onderzoek plaats.

Hoe lang duurt het invullen van een vragenlijst?

De invultijd van een vragenlijst verschilt per keer. De maximale invultijd is 15 minuten.

Hoe kan ik me aanmelden?

U kunt zich eenvoudig en kosteloos aanmelden door in het menu bovenaan op ‘Aanmelden’ te klikken. Op deze website maakt u gemakkelijk een profiel aan door enkele vragen te beantwoorden.

Ik heb me aangemeld, hoe doe ik mee aan een onderzoek?

Zodra er een onderzoek plaatsvindt ontvangt u automatisch een uitnodiging via het door uw opgegeven emailadres. De vragenlijst is in te vullen op uw pc, tablet of smartphone. U beslist per onderzoek of u meedoet.

Wat wordt er gedaan met de resultaten van een onderzoek?

Het Reizigerspanel van SmartwayZ.NL wordt door het onafhankelijke onderzoek- & adviesbureau Moventem op de hoogte gebracht van de uitkomsten van een onderzoek. De onderzoeksresultaten worden onder andere gebruikt als input voor beleid. U wordt op de hoogte gebracht van de resultaten van het onderzoek en wat SmartwayZ.NL met de resultaten gaat doen.

Waar kan ik de resultaten van een onderzoek vinden?

U ontvangt na afloop van een onderzoek een email met daarin een samenvatting met de opvallendste resultaten en een beschrijving van wat er met de resultaten wordt gedaan. De resultaten worden ook op de resultatenpagina geplaatst. Klik hier om naar de resultatenpagina te gaan.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer, wat nu?

Als u uw wachtwoord niet meer weet kunt u op de pagina ‘Inloggen’ op ‘Wachtwoord vergeten’ klikken en de stappen doorlopen.

Ik heb een nieuw e-mailadres, hoe kan ik mijn e-mailadres aanpassen?

U kunt uw e-mailadres aanpassen door met uw oude e-mailadres en wachtwoord in te loggen via de pagina ‘Inloggen’. Op de pagina ‘E-mail aanpassen’ kunt u de instructies volgen om uw e-mailadres aan te passen.

Mijn vraag is nog niet beantwoord, wat nu?

Is uw vraag nog niet beantwoord? Klik dan hier om uw vraag te stellen. U krijgt dan zo spoedig mogelijk een reactie.